Christelle Dabos: A tél jegyesei

Szeptemberi összegzés

Szeptemberi összegzés

Ilyen posztot sem írtam még de azt hiszem most lesz miről. A Moly.hu lesz segítségemre miket is olvastunk ebben a hónapban. Sajnos ezek mind könyvtári könyvek voltak, így már egy sincs nálam. :( Imádom a könyvtárat ( Nem vélelenül lettem könyvtár szakos) de borszatóan sajnálom,mikor elolvasok egy klasz könyvet és utána nem tudom kirakni a polcomra. Azt hiszem több könyvet kell vásárolnom.

Szeptemberben klasz hónapot zártunk. Sok minden történt velünk, a nagyok oviba indultak, a kicsi fogakat növeszt, de a sok tennivelót mindig kipihentük egy kis közös és egy kis magányos olvasgatással is. Azt hogy ebben a hónapban sikerült igazán sok könyvet kiolvasni nagyban hozzájárul a rendszeres áramszünet, magyarán kétnaponta napi 8-9 órát áram nélkül vagyunk. Az első dühöngés után még az is lehet megköszönöm nekik, ezt az időszakot. Na jó, azért nem. Könyv is és áram is kell. Áram nélkül kávém sincs :)

1. Csukás István: Pom Pom meséi – A magányos szamovár
Pom Pom-ot azt hiszem senkinek sem kell bemutatnom, megláttam a könyvtárban és úgy döntöttem kipróbáljuk ezt is. A gyerekek kíváncsian fogadták a rövid kis történetet egy esti mesét tartalmazott a könyvecske. Viszont a lányom megilyedt a magányos szamovártól. Hiába beszéltünk utána róla,mégis úgy feküdt le,hogy szerinte ez egy igazán ilyesztő mese volt, pedig szerintem nem is. Lehet Pom Pom következő meséjét kicsit elhalasztjuk.

2. Kasie West: A távolság relatív
Azt kaptam amit vártam egy kedves ifjúsági regényt, ami nem okozott nagy fejtörést. Különösebben gondolkozni sem kellett rajta. Kicsit talán bosszantott a gazdag fiú beskatujázása, de ezt leszámítva amolyan egynek jó történet volt. Mondjuk nem tudom mit várok, ezektől a regényektől, de valahogy mégis újra és újra nálam kötnek ki. Amikor túl sok az itthoni hajtás, kicsit ki akarok kapcsolni az "anya mód-ból", akkor kifejezetten jólesnek ezek a fajta szerelmetes ifjúsági regények.

3. David Walliams: A világ legrosszabb gyerekei
Jajj ezt a könyvet a Pergamenre hányt szavak csatornáján láttam, és annyira tetszett az ajánlója, hogy gondoltam beszerzem, és hát mit ad Isten másnap ott várt a könyvtárban. Meg is lepődtem kicsit.
A világ legroszabb gyerekei izegnek, mozognak, sokat pukiznak, nem állnak fel a tv elől, borzasztóan unalmasak némyelyikük még a hazudozástól sem retten meg.Maguk a történetek viccesek, az illusztrációk igazán figyelemfelkeltők.
De biztos, hogy nem az én gyerekeim korosztájának való, inkább 8 éves kortól ajánlanám, de az enyémek is imádták. Ehhez hozzá tartozik, hogy bizonyos részeket kihagytam, vagy szépítettem valamin megtanultuk a szinoníma kifejezés jelentését, mert sokszor kellett magyaráznom. Nem egészen erre számítottam, és nem is igazán esti mesének, inkább csak közös olvasgatásra ajánlanám, főleg nagyobbacska gyerekeknek. De már a második rész is itthon van és minden nap megkérdezik, mikor kezdünk már bele. Ez azért egy nagy pirospont a könyvnek.

4.Rachael Lippincott – Mikki Daughtry – Tobias Iaconis: Két lépés távolság
Félve kezdek bele azokba a történetekbe amik betegségeről, valamilyen betegségben zenvedő fiatalokról szólnak. Félek milyen hatással lesznek majd rám.
Ebben a történetben nem csak egy, hanem két halálos beteg fiatal életébe pillantunk be, mindketten máshogy viselik a betegség velejáróit, ugyan abban az állapotban vegetálnak tulajdon képpen, mégis teljesen mások a személyiségük által. Egymásnak a közelébe sem mehettek volna, ők mégis egymásba szerettek. Nem bántam meg, hogy ez is hazajött velem, és azt sem hogy a könyvet olvastam el először, így majd valamikor egy semmittevős délután akár megnézhetem a filmet is, amiről szintén jókat hallottam.

5.Vi Keeland – Penelope Ward: Szívtipró pilóta
Egyre többször mondom azt mostanság, hogy nincs kedvem ezekhez az erotikus könyvekhez, aztán ezek is mégis itthon kötnek ki ugyan úgy mint az ifjúságiak.
Ha lehet így fogalmazni, ez kellemesen volt erotikus, nem nevezném prűdnek magam, de van ami nekem is sok. Itt a történt is érdekelt. A szerelmi szál kibontakozása amellett, hogy teljesen szürreális volt,mégis sodort magával és kíváncsi voltam a végére. Klisés? Igen abszolút, de könnyed kikapcsolódásnak tökéletes.

Amint látszik vegyes vágott. Igazán hangulat olvasó vagyok én is, és bevallom őszintén olyan is van hogy több hónapra félrerakok egy könyvet ami elsőre nem ragad magával. A következő posztban pedig majd mesélek az aktuális olvasmányainkról és azokról is amik már itt sorakoznak a polcon és várják a sorukat. Újraolvasást is tervezek, ami nálam nem szokás.

Megjegyzések