Christelle Dabos: A tél jegyesei

Julia Quinn - Miss Miranda Cheever titkos naplója


Julia Quinn: Miss Miranda Cheever titkos naplója


"1810. március 2.
Ma szerelmes lettem.


Tíz éves korában Miranda Cheever nem sok jelét mutatta, hogy nagy szépség lesz majd belőle. És a kislány már tíz évesen is képes volt elfogadni a társadalom elvárásait a jövőjét illetően. Egészen addig, amíg egy délután Nigel Bevelstoke, a jóképű és elegáns Turner vikomt ünnepélyesen kezet nem csókolt neki, és megjósolta, hogy egy nap majd belenő a testébe, és éppen olyan szép lesz, mint amennyire már okos. És Miranda már tíz évesen is tudta, hogy örökké szeretni fogja Turnert."

Gondolom ti is észrevettétek, hogy egy ideje nem szállt meg az ihlet. Ezt a könyvet is már meglehetősen régen elkezdtem olvasni, de sosem volt érkezésem a folytatáshoz. Az elmúlt héten végre újra szántam időt a kedvenc szórakozásomra, és amint átadtam magam, úgy igazán a történetnek azonnal beszippantott. Ott voltam én is Londonban a báltermekben, és jókat mosolyogtam a szerelmesek évődésein. 

A fülszöveg Jane Austen-hoz hasonlítja. Hm, nagy rajongója vagyok az írónőnek, így nem tudom azt mondani, hogy ez maradéktalanul így van. A kor stimmel, a hangulat stimmel, de kellően meg van spékelve erotikus részekkel is, amiket nem biztos, hogy el tudok képzelni ebben a környezetben, ezekkel az előkelő hölgyekkel és urakkal. De nem is ez a lényeg. A lényeg itt is a szerelem. Egy lány szerelme a barátnője bátyjába, aki majdhogynem már az ő fivére is. Egy lány szerelme aki nem felel meg a kor szépségideáljának, és éppen ezért ő sem látja magát szépnek. Egy lány szerelméről, aki hiába kapja meg a szeretett férfit, az mégsem képes kimondani az érzéseit, csak akkor amikor már majdnem késő lesz. 

Szerintem nagyon szépen mutatja be a kor velejáróit. Az 1800-as évek elején, közepén járunk. Főszereplőnőnk kellően művelt, olvasott, és mérhetetlen felháborodással tölti el, mikor nem akarják kiszolgálni egy könyvesboltban, mert oda csak és kizárólag urak léphetnek be. Olyan erővel tör ki belőle a feminista oldala, hogy ezzel majdhogynem botrányt kelt. Ebben a korban a másik legfőbb kérdés, a házasság, méghozzá a jó, rangnak megfelelő házasság. A házasság előtti szex vétek, amint csak házassággal lehet rendbe hozni. Főszereplőink is ebbe a hibába "estek", de Miranda feminista oldala, majdnem visszautasította a házassági ajánlatot, még akkor is ha ő mérhetetlenül szerelmes volt a férfiba, mert nem akarta maga mellé láncolni Turnert, ha ő nem szereti viszont. Szép. Ostoba. Érthető.

Ma már annyira más minden, talán ezért is szeretem ezeket a típusú regényeket. Amik régi korokba visznek vissza. De sebaj. Újra itt az egyik kedvenc évszakom. A forró teák, és meghitt pillanatokat rejtő esték időszaka, amikor olvasni is még többet szoktam.

Gigi ajánlási fok: 5/4

Megjegyzések