Christelle Dabos: A tél jegyesei

Könyvhét, könyves gondolatok

 Könyvhét, könyves gondolatok


Szegedre is elért a könyvhét, és természetesen nem bírtam ki, hogy ne menjek ki. Kézen fogtam a páromat, aki enyhén kétségbeesett pillantásokat lövelt felém. Majd biciklire pattantunk és útba vettük a szegedi könyvhét helyszínét a Dugonics teret. Imádom a kint uralkodó hangulatot, rengeteg könyv, és olyan emberek akik szintén szeretnek olvasni. 

Ha bemegyek egy bevásárlóközpontba, természetesen én ott is megnéztem a könyveket, és igazán elszomorító tud lenni, mikor szétnézek és rájövök, hogy csak én vagyok ezen a részlegen. De most kint a téren egészen sok könyvszerető ember volt, amit azonnal észrevettem, hogy a könyvmoly kiadó standjánál sorakoztak a legtöbben.  Sőt, láttam fiatal lányokat zacskókkal amiben több könyv is volt. Bizony bizony többel is. Ami a mai világban meglehetősen nagy szónak számít. Ismerjük be nem olcsóak a könyvek, és nagy meglepetésül szolgált, hogy vásárlókkal is találkoztam, nem csak bóklászókkal. Engem túl sok minden érdekelt, és nem csak a frissen megjelent könyvek közül, így most nem vásároltam. Legalábbis nem ott, egy antikváriumos beszerzésből gazdagabb lettem, a Szent Johanna Gimi 4. részével. 
Mondjuk úgy készültem, tudtam, hogy ha könyv lapul a táskámban, már nem fogom bánni ha nem veszek magamnak semmi újat. 

Kevés ember imádja nálam jobban a könyveket. Szeretem az illatukat, a tapintásukat, szeretek elmerülni a történetekben. Mégsem szerezhetem be az összeset. Ahogy korábban már írtam róla, sikerült újra felfedeznem a körzeti kis könyvtárat, és most határtalanul boldog vagyok. Ha tehetném, az összes elolvasott könyvem itt sorakozna a könyvespolcomon, de ez lássuk be képtelenség. Egy igazi könyvfalónak legalábbis az. A havi olvasási listámon így ismét újdonságok, és izgalmak lapulnak. 
Hogy mikkel fogok megpróbálkozni? Íme a listám:

- Isaac Martin - Eleven Testek
- Leiner Laura - Szent Johanna Gimi 2.
- Cecilia Ahern - Nyomomban az életem
- Cassandra Clare - Az angyal
- M. C. Bean - Agatha Reisin és az életveszélyes esküvő

Azért írtam, hogy megpróbálkozom velük, mert az utóbbi időben észrevettem magamon, hogy ha egy könyv az első 50 oldal alatt nem fog meg, akkor már később sem fog. Ha pedig nem fogott meg, nem fogok küzdeni vele, hiszen éppen elég könyv vár még rám. :)


Megjegyzések