Christelle Dabos: A tél jegyesei

Stephenie Meyer - Twilight sorozat

Stephenie Meyer - Twilight sorozat


"Mersz szeretni? Az életed árán is?
Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik.
Hanem Ő...
Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik..."

Nem is tudom hol kezdjem.  Imádtam! Az elsőtől az utolsó kötetig mindet.
Még egyetemre jártam mikor egyik nap megjelent a barátnőm, hogy ők most nézték meg ezt a filmet és, hogy annyira jó volt. Azt mondta ezt nekem is látnom kell. Még aznap este megnéztem. Elvarázsolt a hangulata. Nagyon szeretem a filmeket, a jó filmeket, de a művész filmeket nem. Ez pedig a legelején nekem nagyon annak tűnt, aztán pedig sodort magával. Rögtön tudtam, hogy nekem ezt könyvben is el kell olvasnom. Tudtam, hogy a könyv még többet ad majd. Így is lett.

Én még nem azért olvastam mert fiú de divatos, nem azért olvastam mert a vámpírság a menő. Egyébként megjegyzem, hogy gimis koromban is nagyon szerettem már ezt a témát, Angel-ért meg voltam veszve :$ Bár ezt lehet nem kellett volna beismerni. Szóval én azért olvastam el mert nagyon tetszett. Mert azonosultam Bellával, mert általában hasonlóan szerencsétlennek éreztem magam akkoriban, jó volt hinni a hercegében, meg abban a határtalan szerelemben amiben részesült. Megkedveltem a szereplőket, imádtam a farkasokat. Tudtam velük nevetni, sírni. Mikor Bella őrlődik Jacob és Edward között utáltam, hogy lehet ilyen kegyetlen. Lehet nem a legmenőbb erről a könyvről beszélni, de mivel nekem igen is tetszett, ezért itt a helye a blogon.

Pici korom óta imádok olvasni, de egy könyvet mindig csak egyszer. Aztán felkerült a polcra a többi mellé. Ez volt az első könyv amit többször is elolvastam. Időnként előveszem és csak úgy beleolvasok. Imádom a stílust ahogyan Stephenie Meyer ír, (már a Burok is ott van a polcomon és várja a sorát) valahogy megnyugtat. Nem szeretnék belemenni a történetbe, hiszen nem hinném, hogy él még olyan ember a földön aki nem ismeri Bella és Edward story-ját. Az is lehet, hogy csak jó időszakomban olvastam őket. Akartam hinni a sármos, kicsit veszélyes idegen létezésében aki beleszerethet egy hétköznapi, igazán hétköznapi és esendő lányba. Azt hiszem, ez volt az amiért kedvenc könyv lett. Persze tetszett az alap gondolata vámpír és az ember, de ahogy már említettem, ez nem volt egyedülálló. Okos gondolat volt, a csillámló bőr és az esős kisváros ahol beilleszkedhetnek. Nagyon megható, ahogyan leküzdötték fenevad énjüket és "vegetáriánusok" lettek. Igazán találó volt összehozni a vérfarkas és a vámpír vonalat. Inkább a kidolgozás az ami elismerést érdemel, az indián mítoszok, legendák. Ez az igazi írói képzelet.

Mindenkinek azt tudom ajánlani, aki nem olvasta a könyveket azért mert a film nem tetszett nekik. Hát akkor itt az idő, hogy kölcsönkérjék valakitől, mert igen is olvasmányos, izgalmas, érzelmes. Nem a film! A könyv. A filmet gyakran utáltam, a második részben ahogy Bella hallucinál, csak azért, hogy Robert Pattinson többet legyen a filmben, komolyan nevetséges volt. De ezt hagyjuk is. nekem a könyv adott sokat, adott valami pluszt olvasás közben amit előtte még más nem, és emiatt igenis büszkén felvállalom mennyire tetszett. Olvassa el mindenki aki hisz a szerelemben, mert igenis van olyan jó mint mondjuk a Szerelmünk lapjai! Romantikus alkat vagyok, igen, nagyon. A szerelem az egyik legcsodásabb érzés a világon, és minden lánynak hinnie kell a magam hercegében. Aki elfogadja őt, szerencsétlenül, esendőn, halandón. Én hittem, és hiszem a mai napig, hiszen idő közben én már megtaláltam a hercegem.

Gigi ajánlási fok: 5/5

Megjegyzések