Christelle Dabos: A tél jegyesei

Mary Hooper - Édességek kicsiny boltja

Mary Hooper - Édességek kicsiny boltja

Hannah, a vidéki kislány, az Úr 1665-ik esztendejében Londonba kerül, nővére, Sarah édességboltjába, kisegítőnek. Életében először jár a nagyvárosban, de izgatott örömét lehűti a fogattatás - Sarah legszívesebben hazaküldené. London városában ugyanis felütötte fejét a rettenetes betegség, a pestis. A naiv vidéki lányka szemén keresztül látjuk a korabeli londoni életet, érzékeljük hangjait, illatait. Hannah izgatott érdeklődését kezdetben a nagyváros változatossága ragadja meg, s életében először találkozik a szerelemmel - ám napról napra növekszik a megállíthatatlannak tűnő veszedelem, ahonnan csak merész kaland árán sikerül a menekülés... A regény függelékében a legízletesebb korabeli édességek receptjeit is megtalálhatjuk.



                 Az egyike volt azoknak a könyveknek amiket rettentően szerettem volna elolvasni onnantól kezdve, hogy megláttam a molyon. 
              Mikor aztán sikerült happolnom :) még boldogabb lettem. Ahogy meghozta a postás neki is ültem. Gyorsan haladtam vele, és most azon gondolkozom, milyen hatással is volt rám. Nem merném kijelenteni, hogy maradéktalanul tetszett. Hűen visszaadta a pestis által letarolt London hangulatát, Hannah naivságát. Mégis hiányzott belőle valami. A könyv elméletileg az édességboltról kellett volna, hogy szóljon. Kicsit a szerelemről, kicsit a testvéri kötődésről, de leginkább az édességekről. 
              A gyakorlatban viszont a könyv a pestisről szólt. Meghatott, elszomorított, átéreztem a főhős fájdalmát, egyszerűen csak nem erre készítettem fel magam. A könyv mellé készítettem pár tábla csokoládét, hátha szükség lesz majd rá, de csoki helyett inkább a papírzsebkendőt kerestem. 
               Hogy ajánlom e a könyvet? Igen! Csak a fülszöveget kellene talán picit átfogalmazni. Aki Jane Austen könyveit szereti, annak ez is tetszeni fog. Talán ezzel kellene kezdeni. Vagyis akinek ez tetszik, az Jane Austent imádni fogja. Jah, és a függelék tényleg rejt néhány receptet...de kissé ez is megtévesztő lehet. Sebaj, egyszer talán kipróbálom valamelyiket. Ha ez megtörténik, majd lejegyzem a tapasztalataimat. 

Gigi ajánlási fok: 5/3 

Megjegyzések