Christelle Dabos: A tél jegyesei

Kiera Cass: Párválasztó sorozat

Kiera Cass Párválasztó sorozata:

Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik.


A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással.

America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan.
Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.

Szeretem ezeket a típusú könyveket. Egy új világ, új szabályok, de mégis valahogy a valóság talaján maradva. Az első pillanattól kezdve maga az új társadalom jellemzésétől az éhezők viadalára emlékeztetett, de szerintem volt ebben egy kis Walt Disney is. A 3 rész úgy másfél hét alatt daráltam le. Az egyik pillanatban még azt mondtam a könyvtárban, hogy nem is tudom, hogy tetszik e az első rész, 3 nappal később meg már végeztem az Elittel is. Szóval azt hiszem mégiscsak tetszett. :D

Nem szeretnék Spoilerezni így csak annyit mondok, hogy a végére azért lehetett számítani, viszont olyan nem várt fordulatokkal és eseményekkel van tele, hogy azt vettem észre magamon, egy idő után már nem is a szerelmi szál érdekel. 
Egy modern királyság, de múltszázadi szabályrendszer. Az emberek hűen önmagukhoz küzdenek. Ki így, ki úgy de él a remény. Nagyon magával ragadó America személyisége, az értékítélete, becsületessége. Bár amilyen lojális az országával szemben a szerelmi életében mégis komoly tanácstalan és szabályosan kiakasztó. Volt, hogy nagyon haragudtam rá, mindkét férfi érzéseivel játszott kicsit, és önös érdekek vezérelték.  Jobban tudja kezelni a diplomáciai helyzeteket mint mikor két férfi között kellene választania. 
Aspen az erő, a becsület és nem utolsó szempontból az idegen közegben az egyetlen ismerős, az első szerelem. Maxon az új, a varácslat, a nagybetűs herceg. Tegyük hozzá jóval könnyebb dolga volt az udvarlásban.

A negyedik részbe, a koronahercegnőbe viszonyt még nem mertem belevágni. Ez annyira jó volt, hogy picit tartok tőle, hiszen elsőre valahogy az az érzésem van, hogy ugyanez pepitában. Olvastam róla véleményeket és sok pozitív volt köztük, így azt hiszem rá fogom majd venni magam, de adok még egy kis időt. 1 nő és 35 férfi. Kicsit nehéz elképzelni. Már az is sok ha a hősnőm 2 között vacillál, nem tudom mi lesz akkor ha hirtelen 35-en lesznek versenyben.

Jó hír viszont, hogy hamarosan érkezik a sorozat film változata amit viszont nagyon várok. Kíváncsi vagyok sikerül e majd maradéktalanul visszaadni a könyv hangulatát, a kastély pompáját. Na meg persze arra is, hogy ki fogja játszani Aspent és Maxont. :)



Megjegyzések