Christelle Dabos: A tél jegyesei

Leiner Laura - Késtél

Leiner Laura - Késtél


"Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjére hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét. A Késtél a Bexi-sorozat első kötete."


Nem is tudom hogyan kezdjem. Már olvasás alatt jegyzeteket fűztem a könyvhöz, hogy majd könnyebben meg tudjam írni az értékelést most mégis keresem a szavakat. Tehát egy biztos, nem hagyott hidegen a könyv és azóta is sokszor eszembe jutott.

Leiner Laurától mindig sokat várok. A Szent Johanna Gimit imádtam, 28 éves létemre már az is eszembe jutott újra olvasom az egészet. Aztán a Bábel, és az Akkor szakítsunk csalódást okozott. A Késtél valahol a tetszett és a nem tetszett között lebeg. Lehet mire leírom a véleményemet legalább az egyik irányba elbillen a mérleg nyelve.

Maga a történet megkapó és egészen egyedi, ilyennel még nem találkoztam. Tulajdonképpen egy feltörekvő tinisztár életébe kapunk bepillantást, és az ő munkája során feltárulkoznak előttünk a tehetségkutató műsorok kulisszatitkai. Pont abban az időszakban olvastam ezt a könyvet mikor az x-faktor döntője ment a Tv-ben így még egészen aktuális is volt a dolog. Bexi elég szimpatikus személyiség, sőt azonosulni is lehet a karakterével. A családja szokványos, mindennapi. A másik főhősünk Nagy Márk aki a tehetségkutató műsor versenyzője, kissé idegesítő, nagyképű, önimádó, mégis szerethető. Ami nem tetszett a túlzott szájbarágás és részletezés. Talán nekem túl sokszor tért ki a média világára, a mai magyar zene helyzetére és túl sokszor lett kiemelve, hogy mennyire más az ahogyan egy "sztár" él, mint ahogyan azt elképzeljük a Tv-t nézve. Na és akkor Bexi menedzseréről még nem is beszéltem. Körte. Körte... Körte??? Miért pont körte? Fel nem tudom fogni. Egy biztos, jó alaposan megjegyeztem és ha ez volt a cél, hát bejött.

A könyvet ami előre viszi és ami miatt mégiscsak olvasmányos, és élvezhető az Leiner Laura hihetetlenül kifinomult humora. Ez nem okozott csalódást.

"Értem - memorizáltam. Zongorázok, forgok, Márk odajön énekelek. De a hányásra is időt kell szakítani majd valamikor."

Olvastam olvastam, és már nagyon kíváncsi voltam mi lesz ebből. Néha szenvedtem, de tovább olvastam, mert most már tudni akartam mégis hogyan lesz ebből sorozat és hogy lesz-e ennek igazán értelme. Az utolsó oldalon megkaptam a választ. A Szent Johanna Gimiben félévekre volt bontva a történet, és mindig maradt valami izgalmas kibontatlan szál, hogy az ember várja a folytatást. Na de ez... Az utolsó oldal elolvasása után legszívesebben falhoz csaptam volna az egész könyvet. Nem és nem, így nem lehet befejezni egy történetet. De mégis... és valószínűleg ez a lényeg, igen el fogom olvasni a folytatást is, mert még mindig nem tudtam meg mi lesz ennek a történetnek a vége.


Megjegyzések