Christelle Dabos: A tél jegyesei

Tavi Kata - Nyitótánc

Tavi Kata - Nyitótánc

"Lilla imád táncolni, épp ezért alig várja az új középiskolát és a tánccsoportot, az új barátnőket, no meg a helyes fiúkat.
Csakhogy a szomszédba költözött nyáron a leghelyesebb srác, a kosaras Krisztián, aki úgy fest, mint egy rockisten.
A szülők azt mondják, valaha ők barátok voltak, de akkor miért olyan elutasító Krisztián?
Mi zajlik a kosárcsapatban, miért vitáznak egymással a fiúk, hol nyíltan, hol burkolva? Tényleg a tehetség számít?
Mi történik a lányok között? Hogyan lehet barátságból elutasítás, szeretetből harc? Van-e megbocsátás egy lánycsapatban?
Lilla nagyszájúan lavíroz az iskola nyüzsgő életében, barátságok és szerelmek között. Szurkol a kosárcsapatnak, szenved a feleltetések alatt, és hol örömmel, hol bánatosan éli a középiskolások mindennapi, ám izgalmas életét."

Az egész úgy kezdődött, hogy a Szent Johanna Gimi után ürességet éreztem. tetszett a történet, megszerettem a szereplőket, nevettem velük, aztán bumm leérettségiztek. Persze idő közben elpörgött több ezer oldal. :) Böngészgetve a molyon rátaláltam erre a könyvre. tetszett a borító. Vörös pöttyös. Tetszett a cím. Elolvastam a kritikákat, amik megosztóak voltak, így úgy döntöttem teszek egy próbát. De hogy én milyen jól döntöttem: IMÁDTAM!

Gyerekkorom óta imádom a táncot, álmaimban nagyon jó is voltam benne. A valóságban ki sem próbálhattam magam benne, térdproblémák miatt. Megmaradt hát a csodálat iránta, és a táncos filmek iránti rajongás.Ebben a könyvben ez is benne van, így még inkább megérintett. Ha már az álmoknál tartunk, akkor én az enyémekben biztosan egy ilyen gimnáziumba járnék. 



Azt kell mondanom: új kedvencet avattam Talán csak az az egy nem tetszett benne, hogy nincs még folytatás... 

Sokan hasonlították az SZJG-hez, és igen hát persze vannak átfedések. Középiskolások, a főhősnőnk meséli el a történetét és ott van a stréber, a népszerű, az átlagos, a láthatatlan és a művész. Na de ha őszinték akarunk lenni magunkhoz, nincs ez máshogy egy osztályban sem. Ha visszagondolok, az előbbi jelzők mellé én is tudok neveket illeszteni a saját középiskolás múltamból.

Van még benne egy kis High School Musical, már csak a menő kosaras srácok miatt is. Nincs túl bonyolítva, Lilla kevésbé idegesítő karakter mint Reni volt az SZJG-ben, a félreértések természetesen kamaszosan idegesítőek, de ennyi.

Komolyan egy hibája van: a folytatás még nem készült el .
Gondolkodom a petíció írásán is, mert én legalábbis várva várom a következő köteteket.

Feleslegesnek tartom tovább hasonlítgatni más sorozatokhoz, egy biztos, akinek az SZJG kedvenc volt, annak ez a könyv is tetszeni fog.
De hol rejtőzött eddig? ( Vagy csak én nem hallottam még róla? )


Minden esetre:
én most értesítek mindenkit, SZJG fanok figyelem, méltó utód a láthatáron :)

Megjegyzések