Christelle Dabos: A tél jegyesei

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók



"Anna nagy várakozással tekint végzős évének kezdete elé atlantai középiskolájában, ahol van egy remek munkája, egy hűséges legjobb barátnője, és egy alakulófélben levő, ígéretesnek tűnő kapcsolata. Így aztán eléggé elkeseredik amiatt, hogy Párizsba kell költöznie egy bentlakásos iskolába – egészen addig, amíg ott nem találkozik Étienne St. Clairrel, aki okos, sármos, gyönyörű, szóval tökéletes… lenne, ha nem volna foglalt. De a Fények Városában a vágyak valahogy mindig utat törnek maguknak. Vajon a szerelmes majdnem-ek éve a hőn óhajtott francia csókkal ér véget? Stephanie Perkins a romantikus feszültséget mindvégig sistergőn, a vonzalmat pedig magas hőfokon tartja debütáló regényében, amely garantáltan megbizserget minket a fejünk búbjától a lábujjainkig és megolvasztja a szívünket."

A kislányom még csak hat hetes, ezért valami könnyed olvasmányt kerestem. Valamit amit két etetés és pelenkázás között elővehetek, és kicsit kiszakít a hétköznapokból. Ez a könyv már egy ideje várta a sorát, és most a legjobbkor találtunk egymásra. 
Csak még különlegesebbé teszi, hogy az az első könyv amit már időnként a kislányommal összebújva olvastam. Valahol remélem azt is ha látja én mennyit olvasok, ő is nagyon fogja szeretni a könyvek világát.

Egy kedves szerelmi történet, ami tele van félreértésekkel, bájos udvarlással, mély érzelmekkel, és még több Párizzsal.
Párizs, a sorokat olvasva irigység töltött el, mikor arra gondoltam, az egyik barátnőm ebben a csodás városban tanulhatott fél évig. Fantasztikus lehet. nagyon tetszett, hogy a történeten keresztül a franciák mindennapjaiba is bepillantást kaphattam. Csodás leírások mutatják be a várost, a kávézókat, tökéletesen oda tudtam képzelni magam a kollégiumba ahol a szereplők élnek.

nem szeretek a történetről magáról írni. Azt szeretném, hogy mindenki fedezze fel magának, járja végig ugyan azt az utat amit én is. Csak az érzést szeretném nektek átadni, amit kiváltott belőlem. 
Anna és Étienne szerelme igazán magával ragadó. Nem a sírós és csöpögős módon, hanem inkább megmosolyogtató módon. Rámutat arra ismételten, hogy fiú és lány között a barátság nem igazán működik, az egyik fél kicsit mindig többet szeretne. A barátság csak egy tökéletes kiindulópont lehet valami sokkal komolyabb felé. A legfontosabb dolog amit megtanulhatunk a főhőseinktől, hogy mennyire fontos az őszinteség és a kommunikáció. Egy csomó félreértés elkerülhető, ha nyíltan és őszintén beszélünk a másikkal.
Tessék hát mindenkinek elolvasni ezt a könyvet, aki pihenésre és kikapcsolódásra vágyik, aki szereti a könnyed szerelmes történeteket, aki szereti Párizst.

Gigi ajánlási fok: 5/5

Zárszó:
(Mikor éjjel, mikor a család már aludt és én befejeztem az olvasást, végignéztem a páromon, és a kislányomon és azt éreztem most nem tudnék mit kívánni a Point Zérónál. Minden amire vágytam, ott volt körülöttem. <3)

Megjegyzések