Christelle Dabos: A tél jegyesei

Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi 2.

Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi 2.

"Kilencedik második félévében az iskolai élet ezerrel pezseg: farsangi bál, Valentin-hét, Valentin-napi bál, tavaszköszöntő buli, osztálykirándulás és még sok minden más...
Az osztályközösség eközben egyre jobban összekovácsolódik.
Reni érdeklődése Cortez iránt szerelemmé változik; vágyakozás, reménykedés, féltékenység, csalódás, aztán ismét reménykedés között őrlődik, mert a fiú viselkedése egyáltalán nem egyértelmű..."



Azt kell, hogy mondjam az utóbbi időben elkapott egyfajta olvasási válság. Ilyet még talán sosem éreztem. Sok könyv van körülöttem amit nagyon szeretnék elolvasni, amik érdekelnek, klasszak és csak rám várnak. Azt érzem még van 4 hónapom, hogy kiéljem ezt a fajta szenvedélyemet, aztán át kell adjam magam teljesen az anyai teendőknek, nem lesz már időm egy ideig olvasgatni.

Ezt a gondolatot, rögtön követi a következő. De akkor hol is kezdjem? Mi legyen az első? Olvassam el a tanácsolt kismamakönyveket, babaápolási szakkönyveket, vagy adjam át magam a regényeim imádatának. Próbáltam belekapni ebbe is, abba is. Aztán megláttam a már egy ideje a polcomon porosodó Szent Johanna Gimi 2. kötetét, és magához vonzott.

Hamarosan egy új szakaszba lép az életem. Mindig erről álmodoztam, milyen lesz majd anyukának lenni. Főleg az utóbbi időben sokat járt az eszem a múlton, a kamaszkoromon, hogy akkoriban nem gondoltam volna, hogy 10 év múlva a világ legklasszabb pasijának a menyasszonya leszek, és hamarosan lesz egy közös tündéri kisbabánk. Valahol én is olyan voltam mint Reni, a könyv főszereplője, kivéve a stréberséget, mert mindenen járt az eszem akkoriban, csak a tanuláson nem. Ugyan úgy voltam reménytelenül szerelmes, és hittem azt, hogy nekem sosem lesz pasim. 

Szeretem ezt a sorozatot, szeretek vele visszarepülni a saját kamaszkoromba, szeretek emlékezni a 4 legjobb barátnőmre, akik nélkül most nem lennék az aki. Meghatározó 4 év volt a gimi az életemben, legfőképpen a barátok miatt, valamint mert ráébredtem, hogy nem nekem való a pedagógia szak, akkor választottam az írás, és a könyvek világát. 

Biztos vagyok, benne hogy a sorozat többi részét is elolvasom majd, ha nem is gyorsan, de szépen lassan, egy egy lopott órában esténként. Kell nekem, minden egyes kötettel más pontjára utazom vissza a kamaszkoromnak.

Megjegyzések