Christelle Dabos: A tél jegyesei

Celia Rees - Bűbájos Mary

Celia Rees - Bűbájos Mary


"…A látomások maguktól törtek rám, mint annak idején a nagyanyámra, de ezt a tudást nem tőle örököltem. Hanem anyámtól. Egészen másfajta képesség volt, meghaladta nagyanyámét. Éreztem, ahogy ránehezedik a vállamra, mint valami súlyos lepel…"

Egy ágytakaróba fércelve rejtőztek több mint 300 évig az a lapok, amelyekből a fenti idézet származik. Egy naplóból, melyet gondos kezek kitartó munkával rendeztek össze, hogy lapjait olvasva egy lenyűgöző és megindító történet bontakozzon ki. Marynek, egy boszorkány unokájának története.


Már pár napja befejeztem a könyvet, és  álltalában szeretem azonnal megírni az értékelésemet, de most valahogy nem ment. Azt éreztem még egy ideig ülepednie kell bennem a történetnek ahhoz, hogy utána meg tudjam fogalmazni a véleményemet.

Egy magával ragadó történet egy fiatal talpraesett lányról, akinek a nagymamája voltaképpen boszorkány volt. Már izgalmasan hangzik igaz? Marynek is vannak bizonyos képességei, de az én szememben ő nem igazi boszorkány. Inkább azt mondanám boszorkányosan hatalmas szíve van. Szeretteiért, barátaiért bármit megtenne, értük a saját igényeit is háttérbe szorítja ha kell. Ez nem egy szokványos boszorkányos könyv, Mary nem Hermione Granger, nem mormol varázsigéket, nem táncol meztelenül a tűz körül, nem szurkál tűket viaszbábukba.  Mary egyszerűen csak ért a gyógyfüvekhez, és ott segít ahol tud. De ha ettől boszorkány lesz valaki, akkor én is az vagyok, hiszen ma egész nap azon gondolkoztam milyen gyógynövény a leghatásosabb torokfájás ellen.

Egyszerűen elképesztő mennyire vakon hittek akkoriban az emberek a vallási vezetőkben, hogy minden picit is a szokványostól eltérő dolgot boszorkányságnak tituláltak. A könyv vége felé, már inkább dühös voltam és sajnáltam szegény Maryt, és képtelen voltam elhinni miért nincs egy, legalább egyetlen egy ember, aki hangosan felkiált és azt mondja, hogy ez az egész egy hatalmas butaság!

Összességében tetszett, és kíváncsi vagyok a folytatásra is. Remélem hamarosan szembe jön velem a könyvtárban az is.

Megjegyzések