Christelle Dabos: A tél jegyesei

Leiner Laura - Szent Johanna Gimi 1.

Leiner Laura - Szent Johanna Gimi 1. 

A kezdet



"Új magyar ifjúsági könyv sorozat nyolc kötetben a nagyon tehetséges fiatal szerző tollából! Ha elkezded, biztosan nem tudod majd letenni!!! Tuti, hogy függővé válsz!
Egy sorozat a való életről
Egy sorozat, amely itt és most játszódik
Egy gimi, ahová mindenki szívesen járna
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások
A történet rólad is szól!"

Pár hónapja találkoztam a könyvel a molyon. Kíváncsi voltam a 100 legnépszerűbb könyvre, és a legnagyobb meglepetésemre, ez a könyv az elsők között szerepelt. Utánanéztem, elolvastam egy csomó értékelést, és még mindig nem értettem mi olyan különleges ebben a könyvben, hogy kortól függetlenül mindenkit elvarázsol. Jelentem, már tudom.

Amint elhatároztam, hogy meg kell szerezzem ezt a könyvet, az egyik antikvárium, nagyjából nekem leakciózott egy példányt. Ezt jelnek vettem. Belevetettem magam az olvasásba, és először próbáltam szigorú szemmel nézni a szereplőket, az eseményeket, a helyszíneket. Nem értettem még mindig, mi a könyv varázsa. Aztán egyszerűen csak átadtam magam neki, és abban a pillanatban megtörtént a varázs. A könyvnek köszönhetően újra gimis lettem. Újra tizenéves voltam tele gátlásokkal, félelemmel, megfelelni akarással. Újra éltem egy csomó elfeledettnek hitt emléket. Szerettem a szereplőket mert valahogy mindegyikben ráismertem egy-egy középiskolás osztálytársamra, barátnőmre, barátomra. A főhőssel tökéletesen tudtam azonosulni, és bizonyos részeken, főleg Virágon hangosan kacagtam. A naivsága, a butussága az egyik legszerethetőbb karakterré teszi. Talán én jobban is kedvelem, mint Renit, a főszereplőt. A könyv könyveket ajánl, hiszen a főhősünk az iskolaújság szerkesztőségének egyik tagja, másrészt az olvasókör résztvevője is. De, nem csak könyveket, de zenéket is ajánl. Virág révén megismerkedhetünk egy kicsit az Emo életérzéssel, Arnold miatt, aki pedig szintén zseniális karakter újra hallgattam Beatlest. 

Ez az a könyv most, amibe bele tudnék kötni, de nem akarok. Tudnék kötöszködni azzal, miért kellett egy elit gimnáziumot választani a főhőseink iskolájának, hogy miért tartozik minden diák a gazdagabb réteghez. De nem érdekel, most nem számít. Tetszett a könyv, tetszett mert egy ideig újra ott éltem én is benne. Újra gimis voltam, újra gondtalanul nevettem. A történet nem tartogat úgy érzem hatalmas meglepetéseket, nem fogom a körmöm rágni izgalmamban. Mégis már most biztos vagyok benne, hogy végig fogom olvasni az összes részt, az elejétől a végéig. 

Gigi ajánlási fok: 5/5

Megjegyzések